Współcześnie zarządzanie przedsiębiorstwem coraz częściej wymaga od właściciela zlecenia niektórych zadań innym wykonawcom projektu. Dotyczy to zarówno z zagadnieniami bieżącymi, jak i z zadaniami perspektywicznymi. Raporty roczne są źródłem niepokoju dla wielu firm. Ponad to nie każda placówka zatrudnia na tyle wykwalifikowanych członków administracji, by profesjonalnie taki raport zinterpretować. Z tego powodu coraz częściej firmy zdają się na pomoc agencji reklamowych w tej dziedzinie. Cieszące się renomą agencje reklamowe nie tylko traktują każdego zleceniodawcę indywidualnie, ale również każdy projekt stwarzają od zera. Nie inaczej dzieje się w przypadku sprawozdań rocznych z działalności konkretnej firmy – zleceniodawcy. Raporty są z reguły konstruowane od podstaw, bez uniwersalnych szablonów, z uwzględnieniem specyfiki danego podmiotu. Profesjonalna agencja reklamowa bierze pod uwagę również cel prokurowania takiego raportu, jego zastosowanie praktyczne. W procesie tworzenia raportu rocznego bardzo ważne są także cykliczne narady z reprezentantami danego klienta. Indywidualnie zaprojektowany raport przedstawia treści zarówno liczbowe jak i odmienne w profesjonalny, a jednocześnie przejrzysty graficznie sposób. Różnego rodzaju badania otoczenia rynkowego są równocześnie przygotowywane przez ekspertów z branży marketingu. business-to-business (B2B). Można więc efektywnie zastosować się do nich w dalszych działaniach firmy, tak w wymiarze finansowym, jak i strategii ogólnych.